Autům rozumíme a nabízíme vám jen taková, která bychom si sami koupili. Najdete u nás udržované vozy, které jsme do detailu prověřili a jsou ve skvělé kondici.

Každému rádi poradíme, jak se nenechat napálit při koupi ojetého vozu. Na co se zaměřit? Co je důležité brát v potaz při koupi ojetého vozu?

Historie vozu, pravidelný servis, STK

Kupte si auto, které mělo pravidelnou údržbu v kvalitním servisu a má ji zdokumentovanou v servisní knížce. Pokud se předchozí majitel o auto řádně nestaral, může vás po koupi zaskočit kaskáda oprav a výměn opotřebovaných součástek, a to se může prodražit.

Přednostně kupujte auta, která pocházejí z České republiky a u kterých je možné dohledat a také ověřit kompletní historii.

Technický stav vozu

Technický stav vozu si nechte zkontrolovat v autorizovaném servisu. Některé drobné vady ojeté auto mít může, ale měli byste o nich vědět ještě před koupí. V Auto Faltys uvádíme v dokumentaci u každého vozu všechny vady, které zjistíme, i ty nejdrobnější. Spolupracujeme přitom se špičkovými mechaniky a sami oboru perfektně rozumíme.

V Auto Faltys kontrolujeme,

  • viditelné i skryté identifikační znaky vozidla (VID a SID) na minimálně 30 místech vozidla,
  • tloušťku laku, svary na vozidle a jejich plastovou ochranu pomocí speciální techniky,
  • zda nebyly na vozidle provedeny změny s cílem vytvořit mu novou identitu,
  • zda údaje uvedené v technickém průkazu odpovídají údajům na vozidle.

Nekupujte bouraná auta

Pokud měl vůz odřený blatník o dopravní značku, není to samozřejmě problém. Určitě ale nekupujte auta po haváriích, při kterých se poškodily nosné části karoserie nebo motoru. Jak moc bylo auto bourané a kolik stála oprava uvidíte v Cebii. V Auto Faltys vám report z Cebie zdarma vytiskneme.

Pozor na stočené nebo nereálné kilometry

Nikdy nekupujte auto, u kterého mohl být stočený tachometr. Reálnost počtu najetých kilometrů musí být jasně prokazatelná z reportu Cebie, Pokud prodejce neprokáže, že tachometr stočený nebyl, pak skoro jistě stočený byl. Cebia report poskytujeme ke každému vozu zdarma.

Představte si dvě „stejná“ Mondea. Jedno má určitě najeto 130 tisíc km a stojí 150 tisíc Kč, druhé má možná najeto 130 tisíc km a stojí 110 tisíc Kč. Ušetříte, když si koupíte to levnější? Dost možná neušetříte, protože to levnější Mondeo bude mít velmi pravděpodobně stočený tachometr. Dost možná na vás pak čeká výměna nadměrně opotřebované spojky, filtru pevných částic, tlumičů a dalších dílů za desítky tisíc korun. Na řadu může přijít také výměna vstřikovače turba nebo čerpadla.

Podívejte se na prémiové vozy v naší nabídce, které mají málo najeto.

V nabídce jsme dříve měli VW Tiguan, který jsme vzali známému do komisního prodeje. Na tachometru měl 179.000 km, ale v Cebii existoval záznam, že měl najeto 300.000 km už v roce 2016. Každému zájemci jsme to řekli a napsali jsme to do všech inzerátů. Kdybychom to zamlčeli, byl by hned prodaný, protože kupci si to bohužel často sami nekontrolují. Takto byl v podstatě neprodejný. Férovost a spokojenost zákazníka mají ale větší hodnotu než takto snadno vydělané peníze. A pozor, Tiguanů se stočenými kilometry je po českých autobazarech strašně moc.

Pozor na nevýhodné financování

Nejen koupě špatného auta, ale i nevýhodné financování vám může přivodit pořádnou kocovinu. Někteří prodejci nabízí auto se slevou třeba i 40 tisíc Kč, když si ho vezmete na úvěr. Dělají to proto, že pak od banky dostanou větší provizi, než kolik vám slevili. A banka peníze na provizi a svůj zisk vezme samozřejmě vám.

Nedávno jsme prodali IT manažerovi bavoráka za 780 tisíc Kč. Zároveň poptával u jednoho z největších autobazarů vůz, který byl za velmi podobnou cenu, v pohodě i po technické stránce a líbil se mu víc. Od nás i druhého prodejce si nechal spočítat úvěr, a když se podíval na úroky, zjistil, že u nás by za 3 roky zaplatil o 70 tisíc víc, kdežto u toho druhého prodejce o 400 tisíc víc. Samozřejmě si pak koupil auto od nás.

A snad víte, že podle zákona o spotřebitelském úvěru, máte 14denní lhůtu, během níž můžete od úvěrové smlouvy odstoupit, pokud vám přijde nevýhodná.

Jak má vypadat zkušební jízda

Během krátké zkušební jízdy nic moc nepoznáte, kilometr tam a zpět nestačí. Auto si musíte vyzkoušet v různých jízdních situacích, při prudkém zrychlení, brzdění, prudkém odbočení, na různě kvalitním povrchu. Motor by se měl dostatečně zahřát. Pomalé rozjezdy prověří chod spojky a měli byste zkusit i přejezd výmolů či kanálů. Zkušební jízda by měla být 5 až 10 kilometrů dlouhá, za 5 minut jízdy po parkovišti nebo rovné asfaltce nepoznáte nic.