BMW X6 M50d je na svou hmotnost a velikost neuvěřitelně rychlé a obratnné auto. Důkladně jsme otestovali vůz z naší nabídky, BMW X6 M50d, které je v provozu od června 2016, bylo pravidelně udržováno v autorizovaném servisu a má kompletně dohledatelnou bezproblémovou historii, takže se chová jako nový vůz.
Velkým plusem tohoto modelu BMW X6 je pěkný design. Linka střechy směřující vzadu v jemném oblouku dolů dodává profilu eleganci. Už při pohledu na nárazníky cítíte mimořádnou sílu motoru. To auto vypadá opravdu dobře. Také o bílou barvu je u BMW X6 zájem.
Pohled na nárazník dává tušit, že před vámi nestojí obyčejný diesel, ale verze M50d s nejvymazlenějším motorem. Nárazník je dole zkosený tak, aby vytvářel perfektní nájezdový úhel. Nejedná se o terénní vůz, rozhodně nezvládne tak drsný terén jako Jeep Wrangler, který také rádi a často používáme, ale ani s BMW X6 M50d nejste odkázáni na červě opravené asfaltové silnice. Bez většího diskomfortu s ní zvládnete i nerovný terén. X6 M50d má 381 koní (280 kW) a při ostřejší jízdě je nutné perfektní soustředění
Výbava BMW X6 M50d, který je k dispozici v Auto Faltys
Vnitřek auta je neuvěřitelně konfortní a prostorný. Pro někoho, kdo měří víc než 180 centimetrů nemusí být nejpohodlnější sezení vzadu, protože zkosená střecha snižuje i výšku zadního prostoru. Tento vůz konkrétně má kožený interiér, polohovatelný volant s multifunkčním ovládáním. Okna mají zatmavená skla a boční roletky chránící cestující proti slunci. V létě skvěle poslouží střešní okno na elektrické ovládání.
Vůz je vybaven sportovními sedadly na elektrické ovládání. Sedadla jsou výškově nastavitelná, polohovatelná jsou velmi pohodlná, všechna mají s vyhřívání a jsou odvětrávatelná. Určitě se nemusíte bát tímto autem vyrazit na cestu dlouhou stovky kilometrů.
Elektrické prodlužování sedáku nebo zvedání hlavové opěrky jsou samozřejmé. Navíc máte možnost sklopit horní část opěradla o něco víc než zbytek. Chvíli může trvat, než se vám podaří najít to nejlepší nastavení sedaček pro vaší postavu a záda, protože možností máte neuvěřitelně mnoho.
Většina řidičů si nemůže vynachválit otočný ovladač infotainmentu iDrive, který má několik tlačítek a touchpad na psaní do navigace navigace.
Skvělé je automatické zapínání dálkových světel, v našem případě světel LED Matrix a úprava rychlosti tempomatu dvoukrokovou kolébkou. Prvním krokem přidáte o 1 km/h a druhým o deset km/h.
Komfortní je také rozdělení středové loketní opěrky u předních sedadel.pokud chce spolujezdec něco vyndat ze schránky pod opěrkou, řidič nemusí nic dělat.
Řízení a ovládání BMW X6 M50d
Těžký motor pod přední kapotou je znát, ale náklony karoserie nejsou moc velké a vůz svižně reaguje na změny směru. I když přepnete do sportovního režimu i převodovku. Přilnavost je dobrá a vůz je stále stabilní.
Osmistupňový automat ve sportovním režimu sám podřazuje, když brzdíte do zatáčky. V zatáčkách je třeba si s X6 M50d dávat pozor na poněkud rychlejší vracení volantu při výjezdu ze zatáčky, protože auto bývá rychlejší, než čekáte a za zatáčkou byste se při neopatrnosti mohli dostat do protisměru. Je to čtyřkolka xDrive, která upřednostňuje zadní nápravu, takže když na výjezdu přidáte plyn, auto zatočí o něco víc.
Na fotografii se to nezdá, ale kufr je opravdu prostorný. Má 380 litrů, je 103 centimetrů dlouhý, 110 cm široký a 44 cm vysoký (pod plato), po sklopení zadních sedadel nevzniká nepraktický schod, ale rovná úložná plocha.
Motor BMW X6 M50d má šest válců a tři turba
Auto je 2,3 tuny těžké a má pod kapotou řadový vznětový šestiválec o objemu tří litrů a 381 koní. Díky točivému momentu je však auto neuvěřitelně rychlé. Stačí zlehka sešlápnout plyn a vůz vystřelí vpřed. To je skvělé při předjíždění nebo rozjezdu na semaforech.
Zrychlení z nuly na sto zvládá BMW X6 M50d za 5,2 vteřiny. V případě zájmu si to můžete během testovací jízdy, která je zdarma, vyzkoušet.
Spotřeba BMW X6 50Md
Výrobce uvádí kombinovanou průměrnou spotřebu 6,6 litrů na 100 kilometrů, ale ten, kdo si kupuje takové auto, má rád svižnější jízdu. My jsme to z Prahy do Ostravy a zpět zvládli s 8,9 litrů na 100 km, přičemž jsme se nevyhnuli ani dopravním zácpám a kolonám.
BMW X6 M50d |
|
Motor | 2993 ccm, řadový vznětový šestiválec, tri-turbo |
Maximální výkon | 280 kW (381 koní) při 4 000-4 400 ot./min. |
Max. točivý moment | 740 Nm při 2 000-3 000 ot./min. |
Zrychlení z 0–100 km/h | 5,2 s |
Nejvyšší rychlost | 250 km/h |
Průměrná spotřeba | 6,6 l / 100 km |
Pohotovostní hmotnost | 2 260 kg |
Délka x šířka x výška | 4 909 x 1 989 x 1 702 mm |
Objem kufru na zavazadla | 580 l |
Poháněná náprava | 4×4 |
V provozu od | červen 2016 |