Měli jsme možnost jezdit v bílém Porsche 911 Carrera Cabriolet (model 991 z roku 2012). Porsche 911 po mnoho let vítězí v hodnocení spolehlivosti, které každý rok realizují v Německu. Model 991 zvítězil také v anketě Auto roku v kategorii sportovních vozů v roce 2012.

Bílé Porsche 911 Carrera Cabriolet (model 991 z roku 2012) má na tachometru 84.017 kilometrů . Benzínový motor o objemu 3.436 ccm má 257 kW a slušných 349 koní pod kapotou.

Porsche 911 už po mnoho let vítězí v hodnocení spolehlivosti, které každoročně realizuje technické kontrolní sdružení Spolkové republiky Německo u všech automobilů na trhu.

Náš model 991 zvítězil v roce 2012 v  anketě Auto roku v kategorii sportovních vozů.

Ojeté Porsche 911 Carrera, rok 2012, najeto 84.017 km, autobazar Auto Faltys

Porsche 911 Carrera poprvé spatřilo světlo světa v září 1963 na autosalonu ve Frankfurtu, kde hnes sklidilo obrovský úspěch. Začalo se vyrábět v roce 1964. Letos v září bude tedy slavit 56. narozeniny. Za dokonalý design vděčí Porsche 911 geniálnímu Ferdinandu Alexanderovi Porschemu, design ikonického sporťáku se mu povedl natolik, že ho za celých 56 let nebylo v podstatě nutné měnit.

Porsche 911 Cabriolet, rok 2012 (model 991)
Test Porsche 911 Cabriolet, rok 2012 (model 991)

Čím se liší Porsche 911 rok 2012 (model 991) od svého předchůdce (modelu 997)

Automobilka Porsche zlepšuje dynamiku jízdy a úspornost svých modelů s každou novou generací. U Porsche 911 Carrera Cabrio vyráběného v letech 2012-2015 došlo ke snížení spotřeby paliva o 16 %, tedy znatelně pod 10 l na 100 km.

Poklesu spotřeby bylo dosaženo díky

  • funkci Auto Start/Stop,
  • účinnějšímu řízení teploty motoru a systému rekuperace energie,
  • sedmistupňové převodovce, která u tohoto modelu slavila svou premiéru,
  • režimu splývání, tedy jízdě na neutrál, což byla v roce 2012 novinka u dvouspojkové převodovky Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK),
  • elektromechanickému posilovači řízení, který navíc řidiči přináší přesnost.

Karoserie modelu 991 je vyrobena z inteligentní kombinace hliníku a oceli, která zajistila snížení hmotnosti sporťáku o neuvěřitelných 45 kg oproti starší verzi, zároveň bylo dosaženo vyšší tuhosti celé konstrukce.

Optimalizována byla také aerodynamika vozu. Společně se širším pohyblivým zadním spoilerem umožnila snížení vztlaku vozu při současném snížení koeficientu čelního odporu vzduchu. Testovaný vůz, který nyní máme v nabídce, má také střešní spoiler.

Interiér testovaného kabrioletu Porsche 911 Carrera (model 991 z roku 2012)

Interiér je luxusní a stylový. Čekejte vysokou ergonomii a kvalitními materiály. Sportovní černá kožená sedadla jsou polohovatelná a výškově seřiditelná. Sedačky jsou vyhřívané a zároveň odvětrávatelné. Volant je polohovatelný s multifunkčním ovládáním.

Černá kožená přední sedadla v Porsche Carrera 911

 

Vůz je vybaven centrální řídící jednotkou Porsche Communication Management (PCM) pro audio, navigaci a komunikaci, a stejně tak pro četné asistenční systémy a GPS navigaci. Připojení  je možné přes Bluetooth, paměťovou kartu. Samozřejmostí je rádio/CD, Video/DVD a kvalita zvuku na nejvyšší úrovni s reproduktory BOSE.

V létě oceníte špičkovou dvouokruhovou digitální klimatizaci, odvětrávatelná sedadla nebo zatmavená okenní skla.

Interiér ojetého Porsche 911 Carrera, rok 2012, najeto 84.017 km, autobazar Auto Faltys

Výbava našeho kabrioletu Porsche 911 Carrera (991), řízení a jízdní vlastnosti

Vůz má automatické stěrače reagující na senzory deště, automatické zapínání světel, vyhřívaná a stmívatelná zrcátka. Xenonové přední světlomety mají ostřikovače.

Testované Porsche Carrera 911, které máme nyní v nabídce má automatickou převodovku PDK, díky které vůz dokáže zrychlit z 0 na 100 kilometrů v hodině za 4,6 sekundy. I když je Porsche 911 ryze sportovní vůz, je vybaven tempomatem ACC pro jízdu na dálnici nebo městském okruhu.

Na jízdní vlastnosti má vliv unikátní podvozek, hi-tech posilovač řízení, stabilizace podvozku ESP, antiblokovací brzdový systém ABS, protiskluzový systém ASR, senzor nahuštění pneumatik.

A další výbava

  • Brzdy – čtyřpístové hliníkové brzdy s pevným třmenem monobloc vpředu a vzadu, brzdové kotouče větrané a perforované, černé brzdové třmeny (brzdí opravdu dokonale)
  • Stabilizace – Porsche Stability Management (PSM) vč. ABS s rozšířenými brzdovými funkcemi
  • Přední neumatiky – 235/40 ZR 19
  • Zadní pneumatiky – 295/35 ZR 20
  • Hliníková kola
  • Shrnovací střecha
  • Xenonová světla
  • Laděný výfuk

Interiér ojetého Porsche 911 Carrera, rok 2012, najeto 84.017 km, černé sedačky z jemné perforované kůže s odvětráváním, autobazar Auto Faltys

Bezpečnost posádky

Doporučený interval hlavní servisní kontroly je každých 60.000 kilometrů. Častější servis je samozřejmě lepší a u tohoto vozu byl dodržen.

Před následky prudkého nárazu vás chrání šest AirBagů a pokud by se vám povedlo otočit Porsche 911 na střechu nemusíte se bát, že za jízdy bez střechy nebo s plátěnou střechou hned přijdete o hlavu. Vůz je vybaven bezpečnostním systémem a ten v takovém případě vystřelí speciální patrony, které udrží převrácený kabriolet dostatečně vysoko nad zemí.

Cena nového Porsche 911 (model 992) vs cena ojetého Porsche 911 (model 991)

Nová 911 Carrera Cabrio začíná na ceně 3.209.000 Kč včetně DPH. Náš model z roku 2012 s 81 tisíci najetými kilometry je za 1.799.000 Kč včetně DPH s tím, že odpočet DPH je u toho vozu stále možný.